Terug

Victron Battery Management System VE.Bus

  • Victron Battery Management System VE.Bus

Voor 12:00 besteld is morgen in huis

    € 143,75 Gratis verzending

    Zet op verlanglijst

    • Persoonlijk advies TooltipKom je er niet uit? We helpen je graag op weg.
    • Unieke showroom in Twente
    • Gratis verzending binnen Nederland vanaf 50 euro
    • Betalen in termijnen is mogelijk
    Placeholder8,7

    Gemiddelde beoordeling

    Productomschrijving

    Victron Battery Management System VE.Bus

    Beschermt elke afzonderlijke cel van een Victron lithium-ijzerfosfaat- (LiFePO4 of LFP) accu. Elke afzonderlijke cel van een LiFePO4-accu moet worden beschermd tegen overspanning, onderspanning en over-temperatuur. Victron LiFePO4-accu's beschikken over een geïntegreerde celbalanceer-, temperatuur- en spanningsregeling (in het Engels Balancing, Temperature and Voltage control, BTV) en kunnen met twee
    M8-stekkersets op het VE.Bus-BMS worden aangesloten. De BTV's van meerdere accu's kunnen in een ringnetwerk met elkaar worden verbonden. Tot 10 accu's kunnen parallel en tot 4 accu's kunnen in serie worden geschakeld (BTV's kunnen eenvoudig in een keten worden geschakeld), zodat een 48V accubank van maximaal 2000Ah kan worden samengesteld. Zie voor meer informatie de documentatie van onze LiFePO4-accu. Het BMS zal:
    - de belastingen uitschakelen of loskoppelen in geval van naderende cel-onderspanning,
    - de laadstroom verlagen in geval van naderende celoverspanning of overtemperatuur (alleen bij VE.Bus-producten, zie onderstaand) en
    - de acculaders uitschakelen of loskoppelen in geval van naderende cel-overspanning of overtemperatuur.
    Beschermt 12V-, 24V- en 48V-systemen
    Bedrijfsspanningsbereik van het BMS: 9 tot 70V DC.
    Communiceert met alle VE.Bus- producten
    Het VE.Bus BMS met een MultiPlus-, Quattro- of Phoenix-omvormer worden verbonden via een standaard RJ45 UTP-kabel.
    Overige producten, zonder VE.Bus, kunnen worden aangestuurd, zoals onderstaand weergegeven:
    Load Disconnect
    De uitgangsspanning van de Load Disconnect (belastingsontkoppeling) is normaal gesproken hoog en wordt ‘free floating’ in geval van naderende celonderspanning. Maximale spanning: 2A.
    De uitgangsspanning van de Load Disconnect kan worden gebruikt om het volgende te regelen:
    - in-/uitschakelen op afstand van een belasting, en/of
    - in-/uitschakelen op afstand van een elektronische belastingsschakelaar (Battery Protect)
    Charge Disconnect
    De uitgangsspanning van de Charge Disconnect (ladingsontkoppeling) is normaal gesproken hoog en
    wordt ‘free floating’ in geval van naderende celoverspanning of overtemperatuur. Maximale spanning:10mA.
    De uitgangsspanning van de Charge Disconnect kan worden gebruikt om het volgende te regelen:
    - in-/uitschakelen op afstand van een lader en/of
    - een Cyrix-Li-Charge-relais en/of
    - een Cyrix-Li-ct Battery Combiner.
    LED-aanduidingen
    - Ingeschakeld (blauw): VE.Bus-producten zijn ingeschakeld.
    - Cel>4V of temperatuur (rood): ladingsontkoppelingsuitgangsspanning laag door naderende celoverspanning of over-temperatuur.
    - Cel>2,8V (blauw): ladings-ontkoppeling uitgangsspanning hoog.

    Specificaties

    Specificaties voor: Victron Battery Management System VE.Bus

    Verzending

    Verzending

    Reviews

    Vergelijk producten Verwijder alle producten

    You can compare a maximum of 3 products

      Hide compare box
      Victron Battery Management System VE.Bus

      Victron Battery Management System VE.Bus

      € 143,75

      Offgridcentrum 8,7 / 10 - 217 Reviews @ Webwinkelkeur
      Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »